نکات,فعالیت هاو فرایند های پرستاری

معرفی رشته ی پرستاری
|

در حد توانت به آنها رسیدگی نمایی و در یک کلام باید عشق به هم‌نوع و ایثار و همیاری در ذره ذره وجودت خانه کرده باشد.

دانشجوی پرستاری باید عاشق انسان و انسانیت باشد تا بتواند در شرایط سخت و بحرانی حتی زمانی که خسته است یا آمادگی جسمی و روحی لازم را ندراد، به دیگران کمک کند. همچنین باید فردی منظم و دقیق باشد و بداند که نظم و سختگیری اساس کار رشته پرستاری است و از لحاظ درسی نیز لازم است که به زیست‌شناسی، شیمی و زبان انگلیسی مسلط باشد.

همچنین اطلاعات عمومی خوب در زمینه پزشکی برای یک پرستار ضروری استهمچنین اطلاعات عمومی خوب در زمینه پزشکی برای یک پرستار ضروری استهمچنین اطلاعات عمومی خوب در زمینه پزشکی برای یک پرستار ضروری است .همچنین اطلاعات عمومی خوب در زمینه پزشکی برای یک پرستار ضروری است

محیط  ایفای نقش , کار و استخدام:

محل احتمالی استخدام می تواند بیمارستانها، کلینیکها و پاراکلینیک های دولتی و خصوصی، ادارات،  سازمانهاو به عنوان مربی در دانشکده ها و مراکز بهداشتی …. باشد. این رشته یا شغل عموما در اکثر مراکز درمانی دولتی و خصوصی و غیره بصورت شیفت در گردش ( صبح ، عصر و شب ) یا شیفت ثابت می باشد . و شرایط محیط کار آن بستگی به نوع مسئولیت و بخشهای بیمارستان و مراکز درمانی که پرستار در آن مشغول می باشد دارد مثلا یک پرستار که در بخش اورژانس و یا پایگاه اورژانس بیمارستان کار می کند یا پرستاری که در بخش اطفال بیمارستان یا بخش  داخلی و جراحی و یا ICU و CCU و یا اتاق عمل از نظر شرایط محیط کار با هم تفاوت خواهند داشت.

حقوق و مزایا و شرایط ارتقاء شغل:

حقوق یک پرستار به محل استخدام، موقعیت جغرافیایی و ساعات کار بستگی دارد و اگر استخدام موسسات یا وزارتخانه ها باشد بر اساس قوانین اداره امور استخدامی کشور حقوق ماهانه و ترفیع دریافت می کند. البته لازم به ذکر است در حال حاضر مبلغ دریافتی ماهانه یک پرستار رضایت بخش نیست و مخصوصا در مراکز خصوصی با حداکثر کار و شیفت های اجباری حداقل دریافتی را به پرستاران می دهند.

رتبه های لازمه جهت قبولی طبق اخرین امار گیری کانون فرهنگی اموزش:


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: اخبار پرستاری، ،
:: برچسب‌ها: رشته پرستاری, همه چیز در مورد رشته ی پرستاری, رتبه ی لازم برای قبولی در رشته ی پرستاری, حقوق رشته ی پرستاری , بازار کار رشته ی پرستاری, بازار کار رشته ی پرستاری, درامد پرستاران, شرایط استخدامی دانشجویان رشته ی پرستاری, وظایف پرستار, مزایای رشته پرستاری, معایب رشته ی پرستاری, مقدار حقوق پرستاران,
نویسنده : دستجردی
تاریخ : چهار شنبه 1 مرداد 1393
زمان : 18:24