نکات,فعالیت هاو فرایند های پرستاری

تقویت حافظه
|

4میوه و سبزیجات:

میوه و سبزیجات دارای آنتی اکسیدان‌های بسیار مفیدی هستند. میوه و سبزیجات بسیار برای تقویت حافظه مفیدند.

۵ تخم مرغ:

تخم مرغ ماده بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می‌باشد بخصوص این که مادران باردار به هنگام بارداری و در هنگامی که جنینی را در رحم دارند، تخم مرغ مصرف کنند در هوش فرزندشان بسیار موثر است.

٦ماست:

آیا می‌دانید یک پیاله ماست دارای امگا ٣ و دی اچ ای می‌باشد. امگا ٣ و دی اچ ای مواد بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می‌باشند. اگر فرزندتان در زمان رشدش هر روز ماست مصرف کند، تاثیر بسیاری را بر روی رشد او می‌گذارد.

 

7انبه:

این میوه ماده دیگری است که در تقویت حافظه بسیار مفید می‌باشد. با این که میوه چرب است و دارای بافت‌های چربی می‌باشد اما باعث می‌شود که گردش خون تسریع یابد. هنگامی که گردش خون سریع‌تر شود باعث می‌شود خون بیشتری به مغز برسد و همچنین این میوه در حافظه نیز موثر است.

٨ سیب زمینی:

محققان استرالیایی به تازگی دریافته‌اند که موادی مانند کربوهیدرات‌های، که به وفور در سیب زمنی یافت می‌شوند باعث تقویت حافظه می‌شوند.

٩ ماهی:

ماهی نیز یکی دیگر از مواد غذایی است که باعث تقویت و رشد سریع‌تر سلول‌های مغز می‌شود. در نتیجه باعث تقویت حافظه می‌شود. ماهی برای عارضه قلبی نیز مفید است.

١٠ شکلات:

شکلات نیز یکی دیگر از موادی است که باعث تقویت حافظه می‌شود، البته بهتر است شکلات‌هایی که تلخ هستند و یا شکلات‌هایی را که حاوی شیر باشند را مصرف کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: عمومی، ،
:: برچسب‌ها: تقویت حافظه, مواد غذایی موثر در تقویت حافظه,
نویسنده : دستجردی
تاریخ : دو شنبه 23 تير 1393
زمان : 22:44